Przedszkole Nr 14 "Muzyczna Kraina"
Główna siedziba: ul. Św. Ducha 86, 88-100 Inowrocław, tel. (+48) 52 357 00 89
Filie: ul. Jacewska 16, 88-100 Inowrocław, tel. (+48) 52 357 34 10
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 41, 88-100 Inowrocław, tel. (+48) 52 357 20 04
ul. Poznańska 47, 88-100 Inowrocław, tel. (+48) 52 357 68 68
Elektroniczna Skrytka Podawcza: /P14Inowroclaw/SkrytkaESP
NIP: 556-23-27-571 REGON: 001013660
adres e-mail: biuro@muzycznakraina.pl
"Z darami natury świat nie jest ponury"
Zrealizowanie zadania nr 8 „Karton i jego drugie życie”
W dni 18 marca nasza grupa wykonała kolejne zadanie z Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Z darami natury świat nie jest ponury.” Jest to kolejne z zadań, które wykonała nasza grupa dzieci. Tym razem niezbędny okazał się karton, na którym nasze przedszkolaki malowały Panią Wiosnę. Powstała bardzo kreatywna praca, która ozdobiła nasz przedszkolny korytarz. Projekt edukacyjny realizowany jest od 20 września 2021 roku do 31 maja 2020 roku. Głównym celem ekologiczno-plastycznego projektu „Z darami natury świat nie jest ponury!” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz zapoznanie z ideą zero waste.
Cele szczegółowe projektu
- Poszerzanie świadomości ekologicznej.
- Kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego.
- Stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą.
- Zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi.
- Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne.
- Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
- Przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski.
- Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
- Poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.
- Wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody.
- Kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia.